Scoala ne invata sa fim mediocri

M-am inscris la un curs/program/training/concurs, toate astea 4 in 1, la mine la Universitate. Azi a fost deschiderea. In urma acestui 4 in 1 pe care am sa il gust in fiecare weekend cate 6 ore atat sambata cat si duminica am sa invat cum sa fiu un bun antreprenor si voi fi nevoita sa imi construiesc propriul plan de afaceri. Am zis ca e si concurs fiind ca la sfarsit daca le place planul meu si cred ei ca merita, pot sa castig, un premiu, ceva de finantare dar inca nu m-am lamurit in legatura cu asta. Sa ajungem pana acolo. Totodata voi face si practica ori in companiile de aici ori in strainatate (internship adica), depinde unde considera ei ca ma incadrez mai bine. Sa vedem ce o sa fie, macar da bine pe cv. Inca nu stiu ce afacere am sa aleg ca idei am pentru toata lumea. E mai greu sa o gasesti pe aia care ti se potriveste.
Azi a fost deschiderea bla bla bla, emotii, intrebari, multa lume. Ma mir cum de am rezistat 3 ore ca de obicei eu nu prea rezist fara pauze si fara cafea, doar daca e ceva interesant. A zis unul din sponsori la un moment dat, ca mai mult ei au vorbit azi, ca scoala ne invata sa fim mediocri. Exceptionala afirmatie! Mi-a placut atat de mult ca imediat mi-am zis, aa trebuisa sa o scriu pe blog. Desigur a stranit discutii, a jignit orgolii si parerile au fost impartite. Mie una mi-a placut si ii dau dreptate.
Foarte multi dupa ce termina o facultate isi cauta un loc de munca, daca se poate la birou, si acolo raman. Asa a fost si in trecut, asa e si in prezent. Cati nu asteapta ca niste babalaci ce lucreza de 30 de ani in acelasi birou sa se pensioneze si sa venim noi, tineretul. Pe mine ma ingrozeste ideea asta. Loc de munca stabil, nunta, copii, monotonie, vacante la munte si atat. Asta a fost! E comod si stabil, dar unde sunt provocarile, necunoscutul, aventura????
Probabil nu doar scoala e cea care ne impinge la mediocritate, dar si societatea. De ce sa risti si sa obtii mai mult sau sa pierzi si sa o iei de la capat, de ce? Nu e mai bine sa te multumesti cu ce ai? Eu zic ca nu e bine! Ar trebui incurajate mai mult creativitatea, inovatia, increderea in sine. Sa ne afirmam asa cum ne place, sa riscam, SA TRAIM!
Pentru festivitatea de deschidere a fost destul de interesant. Am putine emotii pentru ce va urma dar ma incurajez singura! E si asta o provocare nu? :p